Dobre i złe rozwiązania dla taksówek i w taksówkach

Dodane: 13-07-2016 04:40
Dobre i złe rozwiązania dla taksówek i w taksówkach Transport osobowy luksusowymi taksówkami to usługa coraz bardziej poszukiwana. Szczególnie przez gości zza granicy. Dzisiaj o taxi łódź i nie tylko. Zapraszam do czytania.

Nie tak łatwo zostać taksówkarzem

Mogłoby się wydawać, że aby zostać taksówkarze wystarczy posiadać prawo jazdy, jednak nie jest to takie proste. Przede wszystkim taksówkarze muszą posiadać ważną licencje na przewóz osób, która otrzymuje się po zdaniu egzaminu państwowego podzielonego na dwie części. Wiedzę teoretyczną sprawdza się podczas testu a praktyczną, tak jak na egzaminie na prawo jazdy, na drodze.

Taksówkarz musi również posiadać ubezpieczenie dla siebie i swoich pasażerów, pozwala to uniknąć odpowiedzialności finansowej w razie wypadku i również jest wymogiem, aby legalnie przewozić osoby pojazdem oznaczonym jako taksówka. Sam pojazd musi być tez odpowiednio zarejestrowany do przewozu osób, każda taksówka ma swój indywidualny numer identyfikacyjny.


Dłuższe trasy w taksi

Taksówki często kursują na dłuższe trasy, a to na lotniska, a to na ważne spotkania ich klientów. Wiele firm taksówkarskich dostaje zamówienie na takie przejazdy ze sporym wyprzedzeniem oraz przedpłatą za kurs.

Kto najczęściej korzysta z usług tego typu? Z pewnością osoby często korzystające z lotnisk, czasami pojawia się potrzeba przedostania się z lotniska na lotnisko, albo dostania się z lotniska do miejsca zakwaterowania. W takich przypadkach przejazd taksówką jest zwyczajnie najwygodniejszy i najszybszy. Dużą część klienteli na dłuższe przejazdy są biznesmeni, którzy przyjeżdżają zza granicy.


Taksi klasy luksusowej

Luksusowe taksówki kursują po większych miastach oraz na trasach między-miastowych. Ogólnie taksówki to raczej auta wyższej klasy niż standardowe miejskie auta klasy średniej i niskiej. Wynika to z kilku faktów na temat podróży w taksówce. Po pierwsze klient chce wiedzieć za co płaci, więc oczekuje pewnej wygody przewozu. Drugą sprawą jest mniejszą zawodność aut z wyższej półki, a przecież taksówka robi rocznie kilkaset tysięcy kilometrów i nie może rozsypywać się co miesiąc.

I ostatnia i nie najmniej ważna kwestia to pewien prestiż samej firmy przewozowej, bo przecież mercedes klasy C wygląda bardziej reprezentacyjnie niż miejska toyota.